Wybór kanału dystrybucji

8 lutego 2014 Artykuły  No comments

Wybór kanału dystrybucji jest decyzją przynoszącą długofalowe skutki, ponieważ jego zmiana może się okazać niełatwa. Tendencja do utrwalania się kanałów dystrybucji wiąże się z korzyściami, jakie przynoszą stałe kontakty z określonymi rynkowymi partnerami (krótsze negocjacje, znajomość potrzeb i strategii, poznanie zwyczajów, większe wzajemne zaufanie itp. Niemniej jednak, w różnych okresach (a także w tym samym czasie) przedsiębiorstwo może korzystać z kilku kanałów dystrybucji. Każdy z wykorzystywanych kanałów może też promować sprzedaż produktu do innych systemów sprzedaży nie należących do danej firmy .

Uczestnicy danego kanału mogą też sprzedawać produkty innych wytwórców na równi z własnymi. Wiele linii lotniczych i autobusowych, a także niektóre koleje sprzedają bilety innych przewoźników, linie żeglugowe oferują nie tylko określone trasy dla amatorów morskich wycieczek, lecz także bilety na środki transportu lądowego, prowadzą wypożyczalnie samochodów oraz rezerwują miejsca w hotelach. Hurtownicy i detaliści sprzedają nie tylko usługi transportowe i noclegi, lecz także wycieczki i imprezy, które turysta może zakupić „przy okazji” pobytu w określonej miejscowości. Różne usługi i ich pakiety dostępne więc są w jednym ogniwie kanału dystrybucji.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>