Potrzeba szybkiego przystosowania się

6 lutego 2014 Artykuły  No comments

Potrzeba szybkiego przystosowania się do sytuacji rynkowej powoduje, że w przedsiębiorstwach turystycznych podstawową rolę odgrywają badania rynkowe dotyczące okresów krótkich i infrakrótkich, czyli badania przydatne w działalności operacyjnej. Z tego względu np. wielkie łańcuchy hotelowe prowadzą stałą ankietyzację gości, mającą na celu ujawnienie źródeł oraz poziomu satysfakcji i zastrzeżeń. Produkt turystyczny hotelu ocenia się za pomocą takich kryteriów, jak: obsługa w pokoju, oferowane wycieczki, usługi w restauracji, jakość posiłków, wystrój ścian i dekoracje, usługi barów, uprzejmość pracowników recepcji, oferowane rozrywki, udogodnienia dla dzieci, muzyka, funkcjonowanie kantoru wymiany walut, usługi telekomunikacyjne, wynajem samochodów, możliwości otrzymania posiłku w nocy, wyposażenie pokoi, sposób powitania gości i atmosfera ogólna .

Badania marketingowe przeprowadzone w ciągu średniego lub długiego okresu związane są zwykle z prognozowaniem rynku. Dostarczają one nie tylko informacji o prawdopodobnej ogólnej koniunkturze, lecz także

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>