Cechy produktu turystycznego

5 lutego 2014 Artykuły  No comments

Cechy produktu turystycznego sprawiają, że sprzedawca promując go musi oddziaływać na psychikę odbiorcy. „Agent turystyczny sprzedaje marzenia podróżnych o urlopie i wypoczynku” . Na reklamowych afiszach amator letniego wypoczynku widzi przystojnych mężczyzn opalających się w towarzystwie pięknych kobiet na słonecznej plaży obramowanej palmami. Zwolennik zimowych wczasów ogląda fotografie zalanych słońcem górskich stoków, na których widnieją kolorowe sylwetki narciarzy. Na innym obrazku piękna mieszkanka południowej wyspy wkłada turyście na szyję wieniec z kwiatów. Są w tym zawarte sugestie, iż nabywając oferowane usługi, kupuje się jednocześnie szansę przeżycia wspaniałych chwil, romansu, przygody i przyjemności.

„Podróżującym w interesach sprzedaje się czas, wygodę i prestiż” . Uśmiech stewardessy serwującej przekąski i napoje na pokładzie samolotu, towarzystwo specyficznych ludzi podróżujących pierwszą klasą oraz ukłon kierowcy hotelowej limuzyny, który pomaga przenieść bagaże – wszystko to przekonuje podróżnego o jego zawodowym i społecznym statusie i ma dostarczyć mu psychicznej satysfakcji.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>