Agencje uniwersalne

23 marca 2014 Artykuły  No comments

Agencje uniwersalne (generał agencies) nazywane też agencjami o pełnych funkcjach (full-service agencies) oferują wszelkie rodzaje usług transportowych (pociąg, samolot, autobus, rent-car, statek) oraz wszystkie rodzaje zakwaterowania wraz z usługami towarzyszącymi. Organizują rozmaite rodzaje wycieczek począwszy od zwiedzania muzeów a kończąc na polowaniach na egzotyczne zwierzęta. W krajach gospodarczo rozwiniętych ok. 60 potencjału agencji angażują imprezy związane ze spędzaniem wolnego czasu, ok. 40% z podróżami służbowymi. Oferując produkt, uwzględnia się także różne możliwości finansowe nabywców.

Uniwersalne agencje działają więc zgodnie ze strategią mnożenia „globalnego zysku”. Większe agencje mają zwykle struktury organizacyjne zróżnicowane na podstawie kryterium rodzaju turystyki i przestrzeni. Komórki organizacyjne są więc skupione w pionach podróży służbowych (commercial department) oraz podróży rekreacyjnych (vacation department), które z kolei dzielą się na wydziały turystyki krajowej i zagranicznej. W metropoliach, gdzie istnieją pojemne zdywersyfikowane rynki, agencje prowadzą też biura zorientowane na obsługę specyficznych grup konsumentów. Kryteriami takiej specjalizacji są potrzeby ludzi starszych, miłośników przygód, osób samotnych, głuchoniemych itp.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>