-
Agencje płacą reprezentantom prowizję
5 marca 2014
Artykuły
-
Agencje płacą reprezentantom prowizję od zawartych dzięki nim trans-akcji. Pracę tę wykonują często gospodynie domowe, emeryci, studenci i inne osoby, które chcą pracować w niepełnym wymiarze godzin.
Różnym kategoriom pracowników zatrudnionych przy sprzedaży stawia się specyficzne wymagania kwalifikacyjne, tj. znajomość języków obcych, duża wiedza zawodowa, umiejętności korzystania z różnych urządzeń technicznych i szczególnych predyspozycji psychicznych. Wymaga to różnorodnych programów szkolenia i doskonalenia zawodowego. Podstawą ich planowania jest określenie zadań dla różnych kategorii sprzedawców.
Do narzędzi promocji sprzedaży zalicza się też często „środowisko fizyczne” (physical enviroment). Chodzi o lokal, w którym potencjalny klient nawiązuje kontakt z firmą. Czynnik ten niewątpliwie przyczynia się do powstania „pierwszego wrażenia” o jakości usług firmy i tworzenia się jej image. Pierwszy kontakt może niekiedy przesądzić o natychmiastowym opuszczeniu biura lub nawiązaniu trwałej więzi z firmą. Wystrój wnętrza, meble, ekspozycja i łatwa dostępność materiałów reklamowych, a nawet firmowy papier, odgrywają tu dużą rolę. Dlatego liczące się linie lotnicze, agencje reklamowe i hotele kładą duży nacisk na projektowanie wnętrz, oznaczanie obiektów przyciągających uwagę szyldami, emblematami i neonami oraz lansują charakterystyczną dla danego przedsiębiorstwa typizację wystroju i wyposażenia wnętrz. Wielkie okna wystawowe umo-żliwiają klientom nawet bez wchodzenia do środka dostrzegać cieszące oko kolory, wygodne fotele wypoczynkowe oraz sprawny i elegancki personel. Wszystko to stanowi zachętę do skorzystania z usług firmy.
Leave a reply